пятница, 11 марта 2022 г.

 

Рекомендації щодо організації занять вдома:

 

 

Шановні батьки, організовуючи проведення дистанційних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять вдома, просимо врахувати декілька порад:

·        Діти легко відволікаються на сторонні звуки та предмети, тому дуже важливо створити їм умови, що налаштують на заняття.

·        Важливо правильно обрати час, займайтеся з дитиною, коли вона бадьора та енергійна, не втомлена, не голодна, коли у вас є час та енергія  для занять.

·        Якщо ви хвилюєтесь чи тривожитесь, заспокойтеся, стабілізуйте свій емоційний стан, налаштуйтеся, а потім приступайте до виконання вправ з дитиною.

·        Якщо у вас не виходить, зв’яжіться із фахівцем (консультантом) – практичним психологом центру та скористайтеся його допомогою.

·        Починаючи заняття з дитиною, вимикайте всі джерела стороннього шуму, бо дитина повинна сконцентруватися на тому, що ви їй говорите, а шум на задньому плані у таких випадках дуже заважає. Залиште лише той звуковий фон, який дитина чує постійно і який не відволікає її від гри.

·        Починаючи заняття, приберіть з місця проведення заняття (столу чи підлоги) непотрібні іграшки, сторонні предмети. Покладіть перед дитиною тільки те, що потрібно для заняття. Закінчивши гру, не залишайте іграшки перед очима дитини: приберіть їх в коробку або мішечок, щоб дитина їх не бачила. У такому випадку їй буде легше переключитися від попередньої гри до наступної.

·        На етапі закріплення знань і навичок, надавайте дитині можливість гратися самостійно цими предметами, дістаючи їх з коробки чи мішечка.

·        Гарне освітлення під час занять важливо і для дітей, і для дорослих. Коли ви граєте або розмовляєте з дитиною, прагніть до того, щоб ваше обличчя було добре освітлено, уникайте перебування спиною до вікна або до лампи.

·        Сідайте навпроти дитини, щоб вона могла без зусиль установити з вами зоровий контакт, бачити ваші очі, вираз обличчя (якщо дитина може утримувати зоровий контакт), ваші рухи, мати змогу копіювати ваші дії. Якщо дитина не може утримувати зоровий контакт «очі в очі», сідайте поряд і проводьте вправи, щоб дитина мала змогу бачити ваші дії і повторювати їх.

·        Звертаючись до дитини, намагайтеся говорити просто і зрозуміло, вживайте тільки відомі дитині слова. Якщо дитина не знає якогось слова, поясніть його значення декілька разів та попросіть повторити його. Говоріть так, щоб дитині було легко вас зрозуміти.

·        Розбивайте завдання на маленькі кроки. Дитині буде легше набувати нових знань, якщо оволодіння ними буде відбуватися поетапно, невеликими порціями.

·        Ви можете заохотити дитину виконати «перший крок» і закінчуєте дію самі; або дитина закінчує дію, що її почали ви. Поступово збільшуйте участь дитини, поки нарешті вона не почне виконувати всі дії самостійно.

·        Починаючи формувати нові навички, спочатку використовуйте прості і легкі завдання, а потім поступово підвищуйте рівень їх складності, використовуючи для цього матеріал, який виставили на блозі фахівці (консультанти) центру.

·          Поступово заохочуйте дитину все активніше брати участь у грі. Важливо при кожній нагоді викликати в неї відчуття радості за свої успіхи. Що більше ви полегшите дитині завдання на початку навчання, то охочіше вона буде вчитися далі.

·          Незважаючи на труднощі формування уявлень і набуття знань та навичок, за умови організованого корекційно-розвивального навчання та використання спеціальних методів, прийомів та засобів діти з особливими освітніми потребами мають можливості для розвитку та навчання.

·          Якщо у вас не виходить провести вправу, зв’яжіться з фахівцем (консультантом) центру, за потреби, підключіть його на відеозв’язок через скайп, вайбер і попрацюйте разом.

·          Попередньо повідомляйте фахівців центру про наміри проводити заняття, та вкажіть його час і способи участі фахівців у  ньому. Отримайте всю необхідну інформацію перед заняттям та обов’язково повідомте фахівців центру про проведене заняття, якщо ви проводите його самостійно, про свої враження та побажання.

 Рекомендації створено на основі відкритих джерел у інтернеті та порад фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру.

Комментариев нет:

Отправить комментарий