Рекомендації щодо організації занять
вдома:
Шановні
батьки, організовуючи проведення дистанційних психолого-педагогічних та
корекційно-розвиткових занять вдома, просимо врахувати декілька порад:
·
Діти легко
відволікаються на сторонні звуки та предмети, тому дуже важливо
створити їм умови, що налаштують на заняття.
·
Важливо правильно обрати час, займайтеся з дитиною,
коли вона бадьора та енергійна, не втомлена, не голодна, коли у вас є час
та енергія для занять.
·
Якщо ви хвилюєтесь
чи тривожитесь, заспокойтеся, стабілізуйте свій емоційний стан, налаштуйтеся, а
потім приступайте до виконання вправ з дитиною.
·
Якщо у вас не
виходить, зв’яжіться із фахівцем (консультантом) – практичним психологом центру
та скористайтеся його допомогою.
·
Починаючи заняття з дитиною, вимикайте всі джерела стороннього шуму,
бо дитина повинна сконцентруватися на тому, що ви їй
говорите, а шум на задньому плані у таких випадках дуже заважає.
Залиште лише той звуковий фон, який дитина чує постійно і який не відволікає її
від гри.
·
Починаючи заняття, приберіть з місця проведення
заняття (столу чи підлоги) непотрібні іграшки,
сторонні предмети. Покладіть перед дитиною тільки те,
що потрібно для заняття. Закінчивши гру, не залишайте іграшки
перед очима дитини: приберіть їх в коробку або мішечок, щоб дитина їх не
бачила. У такому випадку їй буде легше переключитися від попередньої гри до
наступної.
·
На етапі
закріплення знань і навичок, надавайте дитині можливість гратися самостійно
цими предметами, дістаючи їх з коробки чи мішечка.
·
Гарне освітлення під час занять важливо і для дітей, і для дорослих. Коли
ви граєте або розмовляєте з дитиною, прагніть до того, щоб ваше обличчя було
добре освітлено, уникайте перебування спиною до вікна або до лампи.
·
Сідайте навпроти дитини, щоб вона могла без зусиль установити з вами
зоровий контакт, бачити ваші очі, вираз обличчя (якщо
дитина може утримувати зоровий контакт), ваші рухи, мати змогу копіювати ваші
дії. Якщо дитина не може утримувати зоровий контакт «очі в
очі», сідайте поряд і проводьте вправи, щоб дитина мала змогу бачити ваші дії і
повторювати їх.
·
Звертаючись до дитини, намагайтеся говорити просто
і зрозуміло, вживайте тільки відомі
дитині слова. Якщо дитина не знає якогось слова, поясніть його
значення декілька разів та попросіть повторити його. Говоріть так, щоб
дитині було легко вас зрозуміти.
·
Розбивайте завдання на
маленькі кроки. Дитині буде легше набувати нових знань, якщо оволодіння ними
буде відбуватися поетапно, невеликими порціями.
·
Ви можете заохотити дитину виконати «перший крок» і закінчуєте дію самі;
або дитина закінчує дію, що її почали ви. Поступово збільшуйте участь дитини,
поки нарешті вона не почне виконувати всі дії самостійно.
·
Починаючи формувати нові навички, спочатку
використовуйте прості і легкі завдання, а потім поступово підвищуйте рівень їх
складності, використовуючи для цього матеріал, який виставили на
блозі фахівці (консультанти) центру.
·
Поступово заохочуйте дитину все активніше брати
участь у грі. Важливо при кожній нагоді викликати в неї відчуття радості за
свої успіхи. Що більше ви полегшите дитині завдання на початку навчання, то
охочіше вона буде вчитися далі.
·
Незважаючи на
труднощі формування уявлень і набуття знань та навичок, за умови організованого
корекційно-розвивального навчання та використання спеціальних методів, прийомів
та засобів діти з особливими освітніми потребами мають можливості для розвитку
та навчання.
·
Якщо у вас не
виходить провести вправу, зв’яжіться з фахівцем (консультантом) центру, за
потреби, підключіть його на відеозв’язок через скайп, вайбер і попрацюйте
разом.
·
Попередньо
повідомляйте фахівців центру про наміри проводити заняття, та вкажіть його час
і способи участі фахівців у ньому.
Отримайте всю необхідну інформацію перед заняттям та обов’язково повідомте
фахівців центру про проведене заняття, якщо ви проводите його самостійно, про
свої враження та побажання.
Немає коментарів:
Дописати коментар